Klantenservice / FAQ
1 Openingstijden
1.1 Wat zijn de openingstijden van Junai?

Onze onlinewinkel is 7 dagen per week, 24 uur per dag geopend.

Onze klantenservice kent de volgende openingstijden:

Maandag 08:15 - 22:00 uur
Dinsdag 08:15 - 22:00 uur
Woensdag 08:15 - 22:00 uur
Donderdag 08:15 - 22:00 uur
Vrijdag 08:15 - 22:00 uur
Zaterdag 08:15 - 22:00 uur
Zondag 08:15 - 22:00 uur


Tijdens onze openingstijden staan wij u graag te woord via 085 065 5451.

 

In verband met de huidige COVID maatregelen kunt u niet meer langskomen en of uw bestelling afhalen.

2 Verzenden, retourneren en garantie
2.1 Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Nee, op het moment zijn wij door de strenge COVID maatregelen genoodzaakt ons magazijn te sluiten voor bezoekers.

2.2 Met welke vervoerder versturen jullie?

Wij werken samen met DPD, PostNL, DHL en FedEx op het gebied van pakketvervoer. Pallets worden door Transmission verwerkt.

2.3 Een product bevalt niet, kan ik dit retour sturen?

Heeft u iets besteld wat toch niet helemaal naar wens is? Geen probleem, u kunt bij ons GRATIS uw producten ruilen tegen andere producten of een tegoedbon. Uiteraard is het ook mogelijk om uw geld retour te ontvangen. Twijfelt u nog? Denk er rustig over na, u heeft bij JUNAI niet de wettelijke 14 dagen de tijd om iets retour te zenden maar 2 maanden!
Om het retour zenden zo makkelijk mogelijk te maken werken wij samen met Returnless. Start uw retour aanvraag via onderstaande link:


START RETOURAANVRAAG


 U heeft het recht een deel van uw bestelling of de gehele bestelling, tot 61 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling, zonder opgave van reden te annuleren, dit doet u door dit kenbaar te maken via de bovenstaande link. U heeft na de aanmelding nogmaals 14 kalenderdagen de tijd om uw product(en) retour te sturen. U kunt tijdens de aanvraag kiezen de artikelen te ruilen tegen andere artikelen (dit kunt u direct aangeven) of een tegoedbon, retour sturen is voor u dan geheel GRATIS. Kiest u er voor om liever uw aankoopbedrag terug te ontvangen dan vragen wij een kleine bijdrage in de retourkosten. U kunt een voordelig verzendlabel aanschaffen in het proces. Dit is natuurlijk niet verplicht, u kunt ook zelf het vervoer terug naar ons verzorgen met een vervoerder naar keuze, neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Binnen 14 kalenderdagen nadat wij uw retour hebben ontvangen ontvangt u een nieuwe bestelbevestiging, de tegoedbon of het aankoopbedrag van de retour gezonden artikelen. Wanneer u alle artikelen uit uw bestelling retour stuurt ontvangt u ook de oorspronkelijke verzendkosten van de bestelling retour of tegoed. 

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor roofmijten, sluipwespen en aaltjes.

 

2.4 Hoeveel garantie krijg ik?
Op alle producten zit 2 jaar garantie. Onder garantie valt alles wat door een fabrieksfout en of door normaal gebruik binnen 2 jaar defect gaat. Excesief en verkeerd gebruik alsmede slijtage valt niet onder de garantie. Roofmijten zijn uitgesloten van garantie.
2.5 Hoe werkt de garantie afwikkeling bij Junai?

Op alle producten die wij verkopen heeft u comfort de huidige EU regeling recht op twee jaar garantie. Onder garantie worden defecten door productiefouten verstaan.  Wanneer het product eerder defect gaat dan u naar redelijkheid mag verwachten neemt u dan contact via onderstaande link om uw garantieaanvraag te starten.


START AANVRAAG

 

Houdt uw telefoon of camera bij de hand, wij vragen u een foto te uploaden. Nadat uw aanvraag is ontvangen nemen wij contact op om de afhandeling verder te regelen.

3 Spaarsysteem
3.1 Hoe werkt het spaarsyteem?

Door een account aan te maken kunt u automatisch sparen voor korting. U hoeft dus geen spaarplan aan te schaffen, sparen kost helemaal niets.
Wanneer u al een account heeft kunt u zich via het spaarsysteem inloggen om mee te sparen. Heeft u nog geen account dan kunt u dit aanmaken via onze website.

Hoe verdien ik punten?

Heel eenvoudig, door te kopen! Voor elke euro die u afrekent bij JUNAI ontvangt u 4 spaarpunten. 
 

Wat kan ik met mijn punten?

Vanaf 500 punten kunt u gaan inwisselen. U kunt met uw gespaarde punten kortingsvouchers aanschaffen die te besteden zijn bij uw volgende aankoop op www.junai.nl. Bijvoorbeeld 500 punten geeft recht op €5,- korting, 750 punten op €7,50. Vouchers worden eenmalig verstrekt en zijn 1 jaar geldig. 

Voor meer informatie kunt u kijken bij het spaarsysteem links onder in uw scherm. 

 

 

4 BTW Verlegd aankopen doen
4.1 Kan ik BTW verlegd aankopen doen bij Online Winkelstraat Nederland?

Ja, dit is mogelijk. U kunt in de kassa aangeven dat het om een zakelijke transactie gaat en uw bedrijfsnaam en BTW-nummer ingeven.

Geeft u uw BTW nummer in zonder punten of spaties maar met de landcode. Voorbeelden: NL123456789B01 Of BE123456789

 

Het BTW-nummer wordt door onze website automatisch gecontroleerd op aanwezigheid in de databestanden van VIES. Een inschrijving in VIES is nodig om binnen Europa BTW verlegd te kunnen kopen in het buitenland.

 

Meer informatie over VIES leest u op de website van de Europese Commissie:

https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/faq.html

 

Het is bekend dat in België niet alle bedrijven in VIES zijn ingeschreven, dit gebeurt namelijk niet automatisch in België. Mocht onze kassa uw BTW-nummer niet accepteren controleert u dan zelf de inschrijving in VIES, mocht u hierin niet voorkomen kunnen wij niet anders dan u de Nederlandse BTW in rekening brengen, alleen voor Belgische klanten brengen wij de Belgische BTW in rekening.

 

5 Broedeieren
5.1 Klopt het dat ik geen broedeieren meer kan vinden op jullie website?
Ja dat klopt, sinds augustus 2016 zijn wij helemaal gestopt met het fokken van dieren en het verzamelen van broedeieren. Wij richten ons enkel nog op onze (online) winkel.