• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Verzendkosten & Levertijden

NEDERLAND

Wij werken met verschillende vervoerders: PostNL, DPD, FedEx, DHL en o.a. Transmission voor palletvervoer. Ook rijden wij zelf bestellingen op verschillende routes uit. U kunt tijdens het afrekenen zelf een keuze maken voor een vervoerder.


Bij standaard pakketten tot 30 kilo hanteren wij de volgende verzendkosten:


PostNL 

Bestelling thuis of op het werk laten bezorgen €5,95 1
Bestelling laten bezorgen op een afhaalpunt of automaat €5,95 1
Bestelling 's avonds laten bezorgen €7,95 2
Bestelling extra vroeg ophalen (9:00 uur) op geselecteerde afhaalpunten €7,49 2
Bestselling op zondag laten bezorgen €11,95 3


DPD


Bestelling thuis of op het werk laten bezorgen €6,45 1
Bestelling laten bezorgen op een afhaalpunt, mogelijk tot 20 kilo, €3,95 1


1
Gratis verzending bij besteding van meer dan €75,-

2 Niet mogelijk in elke regio, gratis verzending bij besteding van meer dan €99,-
3 Niet mogelijk in elke regio, gratis verzending bij besteding van meer dan €149,-


Bij bestellingen die zwaarder zijn dan 30 kilo kunt u geen vervoeder kiezen en wordt aan de hand van uw bestelling gekeken met welke vervoerder deze wordt verzonden. Dit kan in meerdere pakketten zijn via DPD of PostNL, in één groot pakket met FedEx of DHL of op een (mini) Pallet. U wordt op de hoogte gebracht hoe en via welke verzendservice uw bestelling wordt geleverd.

Onze website rekent automatisch uw verzendkosten uit voor zwaardere bestellingen en kijkt ook naar de producten. Zo worden broedmachines altijd gratis verzonden en zijn de transportkosten voor gaas lager dan voor zakken voer.

Bestellingen tot 210 kilo worden gratis verzonden bij een aanschaf boven de 250 euro *
Bestellingen zwaarder dan 210 kilo worden gratis verzonden bij een aanschaf boven de 500 euro *
Bestellingen boven de 2000 kilo worden alleen via offerte in behandeling genomen. De Palletaanbiedingen worden altijd gratis verzonden!


Wij kunnen afwijken van uw keuze om één van de volgende redenen:

- Bezorging door DPD is niet mogelijk op de Waddeneilanden.
- Sommige bestellingen / artikelen zijn te groot voor bepaalde vervoerders en worden met FedEx of op een pallet geleverd. Dit kan een extra dag levertijd opleveren, u wordt hierover geïnformeerd.
- Soms versturen wij uw bestelling rechtstreeks vanaf de producent bij gebrek aan eigen voorraad. Hierdoor kan de bezorgdienst afwijken, u wordt hierover geïnformeerd.

* Voor de Waddeneilanden kan na het afrekenen op de website een toeslag worden gevraagd, echter dit wordt vóór de verzending met u overlegd.
 
Wij werken met kilostaffels daar wij veel veevoer en bodembedekking aanbieden.

BELGIË

Een bestelling tot 30 kilo thuis laten bezorgen kost slechts €5,95 via PostNL (DPD €7,45) en is gratis bij een bestelling vanaf 75 Euro (PostNL). Afhalen bij een DPD Servicepunt is ook mogelijk en kost €6,45 per bestelling (mogelijk tot 20 kilo).


Zodra uw bestelling compleet is wordt deze verzonden. Wanneer de hele bestelling op voorraad is wordt deze, mits besteld voor 22:00 uur en er gekozen is voor PostNL, dezelfde dag verzonden (DPD voor 16:30 uur).

Bij bestellingen zwaarder dan 30 kilo worden meer verzendkosten in rekening gebracht, deze kunt u zien in uw winkelmandje. 

DUITSLAND

Een bestelling tot 30 kilo thuis laten bezorgen kost slechts €6,49 via PostNL (DPD €8,45) en is gratis bij een bestelling vanaf 99 Euro (PostNL). Afhalen bij een DPD Servicepunt is ook mogelijk en kost €7,45 per bestelling (mogelijk tot 20 kilo). 


Zodra uw bestelling compleet is wordt deze verzonden. Wanneer de hele bestelling op voorraad is wordt deze, mits besteld voor 22:00 uur en er gekozen is voor PostNL, dezelfde dag verzonden (DPD voor 16:30 uur).

Bij bestellingen zwaarder dan 30 kilo worden meer verzendkosten in rekening gebracht, deze kunt u zien in uw winkelmandje. 

OVERIGE LANDEN

Voor veel landen berekend de website automatisch de verzendkosten uit. Niet voor uw land? Stuurt u een offerte aanvraag met uw bestelling naar info@junai.nl en u ontvangt snel een offerte.

LEVERTIJD

Wanneer uw gehele bestelling de status " Op Voorraad " heeft in onze webshop kunt u rekening houden met de volgende levertijden van de verschillende vervoerders:

PostNL
Voor 22:00 uur besteld, zelfde werkdag verzonden.

DPD 

Voor 16:30 uur besteld, zelfde werkdag verzonden.

Is uw bestelling niet volledig op voorraad houdt u dan rekening met de langste levertijd van de gehele bestelling. Veelal leveren wij in maximaal 3 dagen uit, ook bij langere levertijden. Wanneer uw bestelling volledig verzonden kan worden leveren wij deze uit via de vervoerder van uw keuze.

 

BEZORGER GEMIST?

Leveringen via FedEx en pallets worden twee keer bij u thuis aangeboden of geprobeerd te leveren bij uw buren. Na 2 pogingen wordt de zending automatisch naar ons retour gestuurd.

Leveringen via DPD, DHL en PostNL worden eenmalig, soms twee keer, bij u thuis aangeboden of geprobeerd te leveren bij uw buren. Bent u niet thuis dan wordt uw bestelling bij een afhaalpunt bij u in de buurt afgeleverd (de locatie hiervan ontvangt u via het opgegeven emailadres). Hier blijft uw bestelling een week liggen. Haalt u uw bestelling niet op dan wordt het pakket automatisch naar ons retour gestuurd.

In alle gevallen is het mogelijk om uw bestelling nogmaals te laten verzenden of uw gehele bestelling te annuleren. Bij het opnieuw toezenden dienen de verzendkosten opnieuw betaald te worden en bij annulering ontvangt u enkel het aankoopbedrag van de goederen retour en worden de verzendkosten in rekening gebracht ook bij 'gratis' verzonden bestellingen.

Roofmijten worden altijd in rekening gebracht!

KLACHTEN / VRAGEN OVER DE BEZORGING

Wanneer wij een pakket verzenden krijgt u automatisch een Track & Trace code.
Mocht u over uw bezorging een klacht of vraag hebben kunt u zich direct tot de vervoerder wenden.

DPD
Op werkdagen van 08:00 tot 17:30 uur kunt u bellen met 0900 3734663.
Ook kunt u een vraag stellen via de website: https://www.dpd.com/nl_privateklanten

PostNL
Op werkdagen van 08:00 tot 17:30 uur kunt u bellen met 0900 0990.
Ook kunt u een vraag stellen via de website: https://www.postnl.nl/klantenservice/#/Consument

DHL
Op werkdagen van 08:00 tot 19:00 uur kunt u bellen met 0900 2222120.
Ook kunt u een vraag stellen via de website: https://www.dhlparcel.nl/nl/contact-particulier

FedEx
Op werkdagen van 08:00 tot 19:00 uur kunt u bellen met 0800 0222 333.
Ook kunt u een vraag stellen via de website: http://www.fedex.com/nl/contact/

RETOURNEREN

Herroepingsrecht / Retourneren

U heeft het recht een deel van uw bestelling of de gehele bestelling, tot 61 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling, zonder opgave van reden te annuleren. Dit kunt u kenbaar maken door het hier onder te downloaden retourformulier + factuur (deze ontvangt u altijd per e-mail bij uw bestelling) binnen deze 61 dagen terug te sturen naar JUNAI of ingescant te mailen naar JUNAI.
U heeft na annulering nogmaals 14 kalenderdagen de tijd om uw product(en) retour te sturen. U krijgt na ontvangst van de artikelen binnen 7 kalenderdagen het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten (alleen bij volledige annulering, met een maximum van €5,95) gecrediteerd. Enkel de kosten voor het retour sturen / brengen van u thuis naar JUNAI zijn voor eigen rekening.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan JUNAI geretourneerd moeten worden. Het artikel mag geenzins zijn gedragen, gebruikt of gewassen. Bij schade, ontbrekende verpakking, gebruik of andere redenen waardoor het product onverkoopbaar is geworden zal JUNAI een percentage inhouden van het aankoopbedrag. Bij een ontbrekende verpakking (inclusief aangehechte prijs of maatkaartjes) 25%, bij gebruikte of gewassen goederen 50% en bij defecte goederen 100%.

Download hier het retourformulier.

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor roofmijten.


Retourneren bij beschadiging

Indien u een beschadigd of niet-werkend product heeft ontvangen, kunt u met ons contact opnemen voor retournering en verdere afhandeling.



GARANTIE

Op alle producten behalve roofmijten zit een carry-inn garantie van 2 jaar volgens de huidige EU-regeling. Onder garantie worden defecten door productiefouten verstaan. Slijtage en excessief en onjuist gebruik valt buiten de garantie.

Het recht op garantie is uitgesloten voor roofmijten.


KLACHTEN / GESCHILLEN

We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@junai.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.