• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Retouren en Garantie

RETOURNEREN

 

Retourzenden? Geen probleem! U heeft 2 maanden bedenktijd!

 

U heeft het recht een deel van uw bestelling of de gehele bestelling, tot 61 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling, zonder opgave van reden te annuleren. Dit kunt u kenbaar maken door het hier onder te downloaden retourformulier + factuur (deze ontvangt u altijd per e-mail bij uw bestelling) binnen deze 61 dagen terug te sturen naar JUNAI of ingescant te mailen naar JUNAI.
U heeft na annulering nogmaals 14 kalenderdagen de tijd om uw product(en) retour te sturen.
Het is ook mogelijk het retourformulier in de retourzending te doen, deze moet dan alleen binnen 61 dagen bij ons binnen zijn.

U krijgt na ontvangst van de artikelen binnen 7 kalenderdagen het volledige aankoopbedrag van de retour gezonden artikelen inclusief verzendkosten (alleen bij volledige annulering, met een maximum van €5,95) gecrediteerd. Enkel de kosten voor het retour sturen / brengen van u thuis naar JUNAI zijn voor eigen rekening.


Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan JUNAI geretourneerd moeten worden. Het artikel mag geenzins zijn gedragen, gebruikt of gewassen. Bij schade, ontbrekende verpakking, gebruik of andere redenen waardoor het product onverkoopbaar is geworden zal JUNAI een percentage inhouden van het aankoopbedrag. Bij een ontbrekende verpakking (inclusief aangehechte prijs of maatkaartjes) 25%, bij gebruikte of gewassen goederen 50% en bij defecte goederen 100%.

 

Download hier het retourformulier.

 

Het herroepingsrecht is uitgesloten voor roofmijten.

 

Waarom zelf de kosten van het retour zenden betalen?

Het blijft ook voor ons een lastige afweging, gratis retourneren aanbieden of niet? Uiteraard bestaat gratis verzenden niet, elk pakket dat verzonden wordt, heen of retour kost geld. Dit zouden wij op de een of andere manier moeten berekenen in de verkoopprijs maar wij willen graag een zo scherp mogelijk prijs aanbieden. Hier zit dus het dilemma. Wij hebben er voor gekozen de laagst mogelijke prijs aan te bieden en dat betekend dat een retourzending voor rekening van de klant is. Zo benadelen wij niet iedereen die bij ons koopt. Gezien de aard van onze producten lijkt ons dit ook wel zo eerlijk, bijna iedereen weet precies wat die koopt en in ons vakgebied zijn er gelukkig niet veel retouren, anders dan in de kleding branche waar u als consument wel moet passen en aankopen echt anders kunnen zijn dan gedacht (te klein, te groot etc.). 

 

Retourneren bij beschadiging

Indien u een beschadigd of niet-werkend product heeft ontvangen, kunt u met ons contact opnemen voor retournering en verdere afhandeling.



GARANTIE

Op alle producten behalve roofmijten zit een carry-inn garantie van 2 jaar volgens de huidige EU-regeling. Onder garantie worden defecten door productiefouten verstaan. Slijtage en excessief en onjuist gebruik valt buiten de garantie.

Het recht op garantie is uitgesloten voor roofmijten.


KLACHTEN / GESCHILLEN

We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@junai.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.